Business Model Innovation

W tym programie zdobędziesz umiejętności i wiedzę potrzebną do rozpoczęcia ulepszania swojej firmy, poznając przykłady z życia wzięte od innych przedsiębiorców, innowatorów i wiodących ekspertów w zakresie innowacji modeli biznesowych.

W trakcie programu Business Model Innovation uczestnicy poznają różne modele biznesowe i sposoby ich tworzenia. Omawiane są podstawowe narzędzia opracowywania takich modeli, również z uwzględnieniem wartości dla klientów i rozwoju firmy. Następnie modele biznesowe są testowane w skrajnych warunkach, by zrozumieć jak przewidywać zmiany i jak wykorzystać sukces danego modelu.

Wiedza:

  • Historia i znaczenie modelu biznesowego
  • Opracowanie i udoskonalenie kanwy modelu biznesowego
  • Proces rozwoju klienta
  • Wyraźna identyfikacja 24 różnych Modeli Biznesowych
  • Metodologia Lean startup
  • Finansowe czynniki modeli biznesowych
  • Studia przypadków i aktualne przykłady firm, które wprowadziły innowacje w swoich modelach biznesowych

Rezultaty:

  • uczestnicy dowiadują się dlaczego modele biznesowe mają znaczenie i jakie narzędzia mogą pomóc w unowocześnianiu modelu biznesowego
  • uczestnicy wiedzą, jak zaprojektować nowy model biznesowy w ustrukturyzowany sposób
  • uczestnicy potrafią ocenić odporność modelu biznesowego na trendy i niepewność
  • uczestnicy ćwiczą tworzenie mapy drogowej innowacji modelu biznesowego z konkretnymi działaniami
  • uczestnicy sprawdzają, jak rozwijać swój biznes dzięki innowacjom modelu biznesowego

Etapy wsparcia

Faza I

  1. Kick-Off Meeting:
    1. Uzgodnienie zakresu prac
    2. Dopasowanie podejścia
    3. Przygotowanie zespołu
    4. Przygotowanie harmonogramu
  2. Analiza Obecnej Sytuacji Firmy

Ćwiczenie „Kill the Company” jako narzędzie analizy:

  1. Przedstawienie ćwiczenia i jego celów
  2. Podział na grupy i przeprowadzenie ćwiczenia
  3. Zebranie feedbacku od wszystkich grup i identyfikacja kluczowych zagrożeń
  4. Analiza wyników ćwiczenia i wyciągnięcie wniosków dla obecnej sytuacji firmy
  5. Określenie działań zaradczych na najważniejsze zidentyfikowane zagrożenia

Faza II

  1. Analiza potencjału:
    1. Analiza strategiczna
    2. Czynniki sukcesu
    3. Scenariusze rozwoju
  2. Tworzenie/Przeformułowanie Modelu Biznesowego:
    1. Wprowadzenie do modelu biznesowego (definicja, cel i znaczenie)
    2. Analiza obecnego modelu biznesowego firmy
    3. Identyfikacja obszarów do innowacji i optymalizacji
    4. Warsztat na temat propozycji wartości
    5. Definiowanie segmentów klientów i kanałów dystrybucji
    6. Opracowywanie struktur kosztów i strumieni przychodów
    7. Planowanie kluczowych zasobów, działań i partnerstw

Faza III

  1. Opcje Strategiczne:
    1. Wizja strategiczna
    2. Ukierunkowanie strategiczne
  2. Rekomendacje Rozwojowe:
    1. Przedstawienie wyników modułu modelu biznesowego
    2. Dyskusja i wybór opcji strategicznych

Faza IV

  1. Planowanie Strategii:
    1. Wizja strategiczna
    2. Wartości firmy
    3. Określenie filarów strategii
    4. Określenie celów strategicznych (OKR)
  2. Operacjonalizacja Strategii:
    1. Wybór tematów strategicznych
    2. Balanced Scorecard (BSC)
    3. Cele oraz wskaźniki KPI
    4. Opracowanie mapy strategicznej
    5. Przygotowanie do kaskadowania celów

Faza V

  1. Planowanie Inicjatyw Strategicznych:
    1. Przygotowanie Planu Strategicznego
    2. Zaplanowanie i wybór inicjatyw
    3. Analiza ryzyk projektowych
    4. Przygotowanie kart projektów
    5. Podział odpowiedzialności i zasobów
    6. Przygotowanie harmonogramu projektów
  2. Ukierunkowanie strategiczne firmy:
    1. Zakomunikowanie strategii
    2. Przygotowanie modelu zarządzania
    3. Opracowanie planu
      strategicznego
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE

Radzenie sobie ze stresem

Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…

5
SZKOLENIE

Zarządzanie sobą w czasie

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakimi kryteriami powinni kierować się podczas wykonywania zadań. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Twój…

5
SZKOLENIE

Skuteczna informacja zwrotna

Podczas tego szkolenia uczestnicy zadadzą sobie pytanie, co muszą zrobić, żeby feedback był prostszy i nieobciążający emocjonalnie. Odpowiedź na to pytanie…

5