Business Model Innovation
W tym programie zdobędziesz umiejętności i wiedzę potrzebną do rozpoczęcia ulepszania swojej firmy, poznając przykłady z życia wzięte od innych przedsiębiorców, innowatorów i wiodących ekspertów w zakresie innowacji modeli biznesowych.
W trakcie programu Business Model Innovation uczestnicy poznają różne modele biznesowe i sposoby ich tworzenia. Omawiane są podstawowe narzędzia opracowywania takich modeli, również z uwzględnieniem wartości dla klientów i rozwoju firmy. Następnie modele biznesowe są testowane w skrajnych warunkach, by zrozumieć jak przewidywać zmiany i jak wykorzystać sukces danego modelu.
Wiedza:
- Historia i znaczenie modelu biznesowego
- Opracowanie i udoskonalenie kanwy modelu biznesowego
- Proces rozwoju klienta
- Wyraźna identyfikacja 24 różnych Modeli Biznesowych
- Metodologia Lean startup
- Finansowe czynniki modeli biznesowych
- Studia przypadków i aktualne przykłady firm, które wprowadziły innowacje w swoich modelach biznesowych
Rezultaty:
- uczestnicy dowiadują się dlaczego modele biznesowe mają znaczenie i jakie narzędzia mogą pomóc w unowocześnianiu modelu biznesowego
- uczestnicy wiedzą, jak zaprojektować nowy model biznesowy w ustrukturyzowany sposób
- uczestnicy potrafią ocenić odporność modelu biznesowego na trendy i niepewność
- uczestnicy ćwiczą tworzenie mapy drogowej innowacji modelu biznesowego z konkretnymi działaniami
- uczestnicy sprawdzają, jak rozwijać swój biznes dzięki innowacjom modelu biznesowego
Etapy wsparcia
Faza I
- Kick-Off Meeting:
- Uzgodnienie zakresu prac
- Dopasowanie podejścia
- Przygotowanie zespołu
- Przygotowanie harmonogramu
- Analiza Obecnej Sytuacji Firmy
Ćwiczenie „Kill the Company” jako narzędzie analizy:
- Przedstawienie ćwiczenia i jego celów
- Podział na grupy i przeprowadzenie ćwiczenia
- Zebranie feedbacku od wszystkich grup i identyfikacja kluczowych zagrożeń
- Analiza wyników ćwiczenia i wyciągnięcie wniosków dla obecnej sytuacji firmy
- Określenie działań zaradczych na najważniejsze zidentyfikowane zagrożenia
Faza II
- Analiza potencjału:
- Analiza strategiczna
- Czynniki sukcesu
- Scenariusze rozwoju
- Tworzenie/Przeformułowanie Modelu Biznesowego:
- Wprowadzenie do modelu biznesowego (definicja, cel i znaczenie)
- Analiza obecnego modelu biznesowego firmy
- Identyfikacja obszarów do innowacji i optymalizacji
- Warsztat na temat propozycji wartości
- Definiowanie segmentów klientów i kanałów dystrybucji
- Opracowywanie struktur kosztów i strumieni przychodów
- Planowanie kluczowych zasobów, działań i partnerstw
Faza III
- Opcje Strategiczne:
- Wizja strategiczna
- Ukierunkowanie strategiczne
- Rekomendacje Rozwojowe:
- Przedstawienie wyników modułu modelu biznesowego
- Dyskusja i wybór opcji strategicznych
Faza IV
- Planowanie Strategii:
- Wizja strategiczna
- Wartości firmy
- Określenie filarów strategii
- Określenie celów strategicznych (OKR)
- Operacjonalizacja Strategii:
- Wybór tematów strategicznych
- Balanced Scorecard (BSC)
- Cele oraz wskaźniki KPI
- Opracowanie mapy strategicznej
- Przygotowanie do kaskadowania celów
Faza V
- Planowanie Inicjatyw Strategicznych:
- Przygotowanie Planu Strategicznego
- Zaplanowanie i wybór inicjatyw
- Analiza ryzyk projektowych
- Przygotowanie kart projektów
- Podział odpowiedzialności i zasobów
- Przygotowanie harmonogramu projektów
- Ukierunkowanie strategiczne firmy:
- Zakomunikowanie strategii
- Przygotowanie modelu zarządzania
- Opracowanie planu
strategicznego
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE
Radzenie sobie ze stresem
Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…
SZKOLENIE
Zarządzanie sobą w czasie
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakimi kryteriami powinni kierować się podczas wykonywania zadań. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Twój…