Planowanie i organizowanie zadań w placówce handlowej
Szkolenie ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat procesu efektywnego planowania zadań i ustalania priorytetów oraz barier uniemożliwiających efektywne zarządzanie placówką handlową.
Dzięki wykorzystaniu doświadczenia naszych trenerów w rozwoju kompetencji, zastosowaniu różnorodnych technik pracy z grupą oraz skutecznych narzędzi online, możemy dostarczyć odpowiednie warunki dla Państwa pracowników, by mogli w ciekawy, angażujący i skuteczny sposób podnieść swoje kompetencje.
Szkolenie Planowanie i organizowanie zadań w placówce handlowej dostarcza niezbędnej wiedzy managerom na temat efektywnego planowania i organizowania zadań w sklepie. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat procesu planowania, jego etapów oraz nabywają umiejętności organizowania zadań pracownikom. W części pierwszej szkolenia podczas gry Store manager spojrzymy na zarządzanie sklepem z lotu ptaka, z perspektywy uczestników. Odwołamy się do typowych zadań realizowanych na codzień w sklepie. Zmierzymy się również z nieprzewidzianymi sytuacjami i bedziemy musieli reagować na zmieniającą się sytuację na sali sprzedaży. W części drugiej szkolenia skupimy się na rozwoju umiejętności planowania i organizowania zadań na sklepie, poprzez nabycie wiedzy na temat efektywnych metod zarządzania sobą w czasie.
Moduł 1
W pierwszej części dnia zagramy w grę Store manager, dzięki temu przyjrzymy się zadaniom na sklepie. Uczestnicy wcielą sie w rolę managerów sklepu drobnego AGD. Będą podejmować decyzje, zarządzać pracownikami oraz obiegiem produktów. Kluczowe będzie spojrzenie na swój sposób planowania i organizowania pracy pracowników na sklepie.
Cele:
- Spojrzenie na proces zarządzania sklepem z lotu ptaka
- Uświadamianie wpływu poszczególnych elementów na funkcjonowanie sklepu i finalnie na wynik biznesowy
- Refleksja nad swoim sposobem zarządzania sklepem i Naszej strefy wpływu.
Moduł 2
W drugiej części dnia uczestnicy rozwiną swoją wiedzę na temat planowania i organizowania zadań. Poznają etapy planowania i organizowania pracy na sklepie. Poznają czym jest zarządzanie długoterminowe, a czym bieżące. Będę potrafili podzielić zadania ze względu na obszar pracy. Zidentyfikują własne obszary do rozwoju w ramach planowania i organizacji. Przećwiczą etapy planowania na własnych przykładach.
Cele:
- Zwiększenie efektywności pracy managerów poprzez rozwój umiejętności planowania i organizowanie zadań w sklepie
- Zrozumienie procesu planowania i ustalania priorytetów. Zrozumienie barier uniemożliwiających efektywne zarządzanie.
Zagadnienia:
- Planowanie, a organizowanie – różnice
- Etapy planowania
- Zarządzanie długoterminowe i zarządzanie bieżące
- Rodzaje zadań- ze względu na obszar pracy
Moduł 3
W drugim dniu szkolenia skupimy się na rozwijaniu umiejętności zarządzania sobą w czasie. Poznamy metody pracy z zadaniami. Zastanowimy się w jaki sposób ustalać priorytety dla siebie i dla zespołu. Przećwiczymy ustalanie priorytetów przez zaplanowanie realizacji celu długoterminowego dla siebie i zespołu. Będzie również okazja do refleksji nad konsekwencjami decyzji jakie podejmujemy.
Cele:
- Rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania sobą w czasie
- Uświadomienie sobie jaki wpływ ma planowanie i organizacja na realizacje zadań
- Nabycie wiedzy na temat metody ABC
- Omówienie zasady Pareto
- Nabycie wiedzy jak ustalać cele SMART
- Nabycie umiejętności praktycznego zastosowania poznanych metod w pracy zawodowej
- Refleksja nad konsekwencjami podejmowanych decyzji
Zagadnienia:
- Metoda ABC wyznaczania priorytetów
- Drzewo decyzyjne- czyli konsekwencje Naszych decyzji
- Zasada Pareto w praktyce- czyli 80/20
- Ustalanie celów SMART- co to faktycznie oznacza?
Moduł 4
Porozmawiamy i zaplanujemy działania, które pomogą nam w ograniczeniu wpływu czynników blokujących na skuteczność naszej pracy. Określimy nasz osobisty potencjał pracy z zadaniami w czasie. Popracujemy nad indywidualna krzywą wydajności i omówimy jej wpływ na Naszą efektywność w ciągu dnia. Zastanowimy sie jak wykorzystać Nasze spadki energii, aby nie marnować czasu.
Cele:
- Rozwinięcie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania sobą, ze względu na porę dnia
- Uświadomienie sobie własnych mechanizmów- pożeraczy czasów, które utrudniają skuteczne działanie w pracy
- Uświadomienie własnego poziomu efektywności i osobistych potencjałów w zakresie zarządzania sobą w czasie
- Nabycie wiedzy jak pracować z osobisty potencjałem oraz swoją efektywnością.
Zagadnienia:
- Krzywa wydajności REFA – czyli dlaczego mi się chce, a dlaczego nie?
- Nasze osobiste pożeracze czasu – jak je okiełznać?
- Moja indywidualna krzywa wydajności
- Moja osobista efektywność – jak ją zwiększyć? Osobisty potencjał- jak rozwijać i pielęgnować ?
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE
Radzenie sobie ze stresem
Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…
SZKOLENIE
Zarządzanie sobą w czasie
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakimi kryteriami powinni kierować się podczas wykonywania zadań. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Twój…