Rozmowy BBS – bezpieczeństwo zaczyna się od zachowań
Dr Jacek Sypniewski rozmawia z Błażejem Płaczynta-Brudnik o rozmowach BBS w firmach produkcyjnych. Co zrobić żeby rozmowy BBS pomagały w budowaniu kultury bezpieczeństwa. Jak to zrobić żeby to miało sens, a nie odhaczało dziwne oczekiwania BHP? W tym odcinku podcastu rozmówcy rozbierają na czynniki pierwsze rozmowy BBS – czyli rozmowy o bezpieczeństwie oparte na obserwacji i analizie zachowań pracowników.
Czym są rozmowy BBS i kiedy rzeczywiście działają? Jak nie mylić ich z kontrolą, interwencją czy Gemba walkiem? I czy rozmowy BBS mają sens bez autentycznej intencji i dobrze zaprojektowanego systemu? To odcinek dla wszystkich, którzy chcą, żeby bezpieczeństwo w ich organizacji było realne, a nie tylko proceduralne.
❓ W tym odcinku:
- Rozmowy BBS – co to takiego i po co się je prowadzi?
- Różnice między BBS a safety walk, Gemba walk czy rozmową interwencyjną
- Kiedy rozmowy BBS naprawdę działają – dobre praktyki i najczęstsze błędy
- Kto powinien je prowadzić i dlaczego nie tylko kierownicy
- Zachowania pracowników a poziom kultury bezpieczeństwa
- Jak rozmowy BBS mogą pomóc w budowaniu spójnego systemu bezpieczeństwa?
📚 Polecamy dodatkową lekturę:
Bezpieczeństwo behawioralne – przydatne linki w serwisie CIOP-PIB
🎙 Rozmawiają:
👨💻 Błażej Płaczynta-Brudnik
Członek zarządu MindLab, trener. Specjalizuje się w szkoleniach i wdrożeniach pracowników firm przemysłowych, w szczególności w obszarze kultury bezpieczeństwa, komunikacji i zarządzania.
👨💻 dr Jacek Sypniewski
Trener biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem, specjalizuje się w szkoleniach z zakresu zarządzania, komunikacji i współpracy. Z wykształcenia socjolog i psycholog. Studiował w Krakowie, Amsterdamie i Londynie.
ZOBACZ TAKŻE
CYKL SZKOLEŃ
Akademia Menedżera
Akademia Menedżera to kompleksowy program szkoleniowy, który rozwija umiejętności menedżerskie osób na...
GRA SZKOLENIOWA
Przepis na Autorytet
Jak zbudować autorytet menedżera w swoim zespole? Od czego zacząć? Czy w ogóle warto skupiać się na budowaniu autorytetu, gdy nasz zespół...