Projektowanie gier szkoleniowych

Przedstawiamy ofertę szkolenia z najlepszych praktyk projektowania szkoleniowych gier planszowych. Z naszej wiedzy i doświadczenia może skorzystać każdy, kto chce zaprojektować swoje własne narzędzie szkoleniowe, dopasowane do specyfiki aktualnych potrzeb. Z chęcią dzielimy się naszymi ulubionymi rozwiązaniami i wspólnie analizujemy najważniejsze błędy, jakie można popełnić przy tworzeniu mechanik. Szkolenie przeprowadzane jest z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi do analizy konstrukcji gier.

Moduł 1

Szkolenie rozpoczyna się od wprowadzenia uczestników w zagadnienie projektowania gier przez zaprezentowanie autorskiej gry. Gra ma na celu wstępne przedstawienie mechanizmów istniejących w grach oraz dostarczenie uczestnikom doświadczenia wykorzystywanego w dalszej pracy. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi gier (m.in punkty zwycięstwa i służebne, balans gier). Dyskusja skoncentruje się na silnych stronach oraz ograniczeniach gry jako metody szkoleniowej.

Cele:

  • Pokazanie wpływu mechaniki na grę
  • Uświadomienie specyfiki gier edukacyjnych 
  • Wskazanie dobrych praktyk przy tworzeniu celów merytorycznych dla gry

Zagadnienia:

  • gra szkoleniowa – analiza mechaniki
  • specyfika gier szkoleniowych
  • kontekst zastosowania gier
  • cele gry w kontekście celów szkoleniowych
  • sposoby pozyskiwania gier szkoleniowych

Moduł 2

W drugim module trener położy nacisk na rozwój umiejętności projektowania gier szkoleniowych. Uczestnicy przeanalizują wpływ nawet drobnych zmian w mechanice gry na grywalność i edukacyjność. W kolejnym etapie będą mieli okazję sami zaprojektować modyfikacje do mechaniki gry oraz przewidzieć ich konsekwencje. Dowiedzą się także, jakie kryteria spełniają dobre gry szkoleniowe i jak tę wiedzę wykorzystać w procesie tworzenia i dobierania gier w zależności od celów szkolenia.

Cele:

  • Poznanie parametrów dobrej gry szkoleniowej
  • Uświadomienie różnic pomiędzy grą a grywalizacją

Zagadnienia:

  • dobra gra szkoleniowa: mechanika i balans
  • modyfikowanie gier szkoleniowych
  • typy gier szkoleniowych
  • gry szkoleniowe vs zgrywalizowane aktywności szkoleniowe vs grywalizacja
  • oprawa graficzna gier
  • gra jako element szkolenia
  • parametry gry szkoleniowej (grywalność, edukacyjność,replayability, interakcyjność, skalowalność)

Moduł 3

W tym dniu uczestnicy zapoznają się z modelowym przebiegiem procesu projektowania gier. Zobaczą na czym taki proces polega, jakie ma etapy i jak bardzo może się zmieniać. Na podstawie własnych pomysłów zobaczą jakie pułapki czyhają na nich, gdy zaczną sami projektować narzędzia. Trenerzy podzielą się też swoimi doświadczeniami z procesu projektowania gier MindLab. Dodatkowo uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć pierwsze etapy projektowania własnego narzędzia. 

Pracując w zespołach, pod okiem trenera zmierzą się z wyborem tematu, celów i rodzaju narzędzia. Ich pierwsze pomysły będą omówione wspólnie, a trener zwróci uwagę na konsekwencje, które trzeba będzie wziąć pod uwagę w dalszej pracy. Po zakończeniu tego etapu uczestnicy będą mogli kontynuować pracę nad swoim projektem.

Cele:

  • Doświadczenie ustalenia celów i zachowań promowanych 
  • Analiza pułapek w procesie projektowania
  • Zaplanowanie własnych narzędzi

Zagadnienia:

  • modelowy przebieg projektowania gry
  • ćwiczenia w zakresie stawiania celów dla narzędzi własnego pomysłu
  • testowanie gier
  • analiza konkretnych przypadków
  • analiza gry szkoleniowej „Intuicja”
  • planowanie procesu projektowania własnego narzędzia w zespołach
  • błędy i pułapki w projektowaniu gier analiza koncepcji uczestników
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE

Radzenie sobie ze stresem

Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…

5
SZKOLENIE

Zarządzanie sobą w czasie

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakimi kryteriami powinni kierować się podczas wykonywania zadań. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Twój…

5
SZKOLENIE

Skuteczna informacja zwrotna

Podczas tego szkolenia uczestnicy zadadzą sobie pytanie, co muszą zrobić, żeby feedback był prostszy i nieobciążający emocjonalnie. Odpowiedź na to pytanie…

5