Projektowanie gier szkoleniowych
Przedstawiamy ofertę szkolenia z najlepszych praktyk projektowania szkoleniowych gier planszowych. Z naszej wiedzy i doświadczenia może skorzystać każdy, kto chce zaprojektować swoje własne narzędzie szkoleniowe, dopasowane do specyfiki aktualnych potrzeb. Z chęcią dzielimy się naszymi ulubionymi rozwiązaniami i wspólnie analizujemy najważniejsze błędy, jakie można popełnić przy tworzeniu mechanik. Szkolenie przeprowadzane jest z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi do analizy konstrukcji gier.
Moduł 1
Szkolenie rozpoczyna się od wprowadzenia uczestników w zagadnienie projektowania gier przez zaprezentowanie autorskiej gry. Gra ma na celu wstępne przedstawienie mechanizmów istniejących w grach oraz dostarczenie uczestnikom doświadczenia wykorzystywanego w dalszej pracy. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi gier (m.in punkty zwycięstwa i służebne, balans gier). Dyskusja skoncentruje się na silnych stronach oraz ograniczeniach gry jako metody szkoleniowej.
Cele:
- Pokazanie wpływu mechaniki na grę
- Uświadomienie specyfiki gier edukacyjnych
- Wskazanie dobrych praktyk przy tworzeniu celów merytorycznych dla gry
Zagadnienia:
- gra szkoleniowa – analiza mechaniki
- specyfika gier szkoleniowych
- kontekst zastosowania gier
- cele gry w kontekście celów szkoleniowych
- sposoby pozyskiwania gier szkoleniowych
Moduł 2
W drugim module trener położy nacisk na rozwój umiejętności projektowania gier szkoleniowych. Uczestnicy przeanalizują wpływ nawet drobnych zmian w mechanice gry na grywalność i edukacyjność. W kolejnym etapie będą mieli okazję sami zaprojektować modyfikacje do mechaniki gry oraz przewidzieć ich konsekwencje. Dowiedzą się także, jakie kryteria spełniają dobre gry szkoleniowe i jak tę wiedzę wykorzystać w procesie tworzenia i dobierania gier w zależności od celów szkolenia.
Cele:
- Poznanie parametrów dobrej gry szkoleniowej
- Uświadomienie różnic pomiędzy grą a grywalizacją
Zagadnienia:
- dobra gra szkoleniowa: mechanika i balans
- modyfikowanie gier szkoleniowych
- typy gier szkoleniowych
- gry szkoleniowe vs zgrywalizowane aktywności szkoleniowe vs grywalizacja
- oprawa graficzna gier
- gra jako element szkolenia
- parametry gry szkoleniowej (grywalność, edukacyjność,replayability, interakcyjność, skalowalność)
Moduł 3
W tym dniu uczestnicy zapoznają się z modelowym przebiegiem procesu projektowania gier. Zobaczą na czym taki proces polega, jakie ma etapy i jak bardzo może się zmieniać. Na podstawie własnych pomysłów zobaczą jakie pułapki czyhają na nich, gdy zaczną sami projektować narzędzia. Trenerzy podzielą się też swoimi doświadczeniami z procesu projektowania gier MindLab. Dodatkowo uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć pierwsze etapy projektowania własnego narzędzia.
Pracując w zespołach, pod okiem trenera zmierzą się z wyborem tematu, celów i rodzaju narzędzia. Ich pierwsze pomysły będą omówione wspólnie, a trener zwróci uwagę na konsekwencje, które trzeba będzie wziąć pod uwagę w dalszej pracy. Po zakończeniu tego etapu uczestnicy będą mogli kontynuować pracę nad swoim projektem.
Cele:
- Doświadczenie ustalenia celów i zachowań promowanych
- Analiza pułapek w procesie projektowania
- Zaplanowanie własnych narzędzi
Zagadnienia:
- modelowy przebieg projektowania gry
- ćwiczenia w zakresie stawiania celów dla narzędzi własnego pomysłu
- testowanie gier
- analiza konkretnych przypadków
- analiza gry szkoleniowej „Intuicja”
- planowanie procesu projektowania własnego narzędzia w zespołach
- błędy i pułapki w projektowaniu gier analiza koncepcji uczestników
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE
Radzenie sobie ze stresem
Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…
SZKOLENIE
Zarządzanie sobą w czasie
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakimi kryteriami powinni kierować się podczas wykonywania zadań. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Twój…