Akademia Lean
W trakcie serii warsztatów Akademii Lean uczestnicy poznają techniki i będą mieli okazję wypracowac rozwiązania w kluczowych obszarach funkcjonowania organizacji zgodnie z zasadą LEAN. Warsztaty podzielone czasem na zadania wdrożeniowe i sprawdzenie w praktyce rozwiązań wypracowanych na spotkaniach pozwolą praktycznie poznać i wdrożyć filozofię LEAN
W trakcie części praktycznej, na stanowiskach pracy uczestników, identyfikowane będą obszary do doskonalenia oraz dobre praktyki które mogą być przenoszone dalej w organizacji. W części teoretycznej uczestnicy będą poznawać poszczególne narzędzia szczupłej produkcji oraz zasady związane z wdrażaniem zmian w organizację.
Szczególny nacisk położymy na wypracowywanie przez uczestników praktycznych rozwiązań i ich późniejsze wdrażanie w podległych obszarach. Dzięki platformie blended-learning, pomiędzy poszczególnymi warsztatami uczestnicy będą raportować sobie wzajemnie postępy wdrożeń.
Moduł 1: Marnotrawstwa (MUDA), ich identyfikacja i co z nimi zrobić?
-
8 podstawowych marnotrawstw
-
Spacer produkcyjny i identyfikacja na stanowisku pracy
-
Sugestie eliminacji – zmniejszania strat
-
Myślenie scenariuszowe- ocena sugestii
Moduł 2: Zoning – podział pracy na obszary odpowiedzialności i zasad
- Zasady Zoningu
- Podział obszaru na strefy i przydzielanie odpowiedzialności
- Wizualizacja i ergonomia na stanowisku pracy
- 5S w praktyce
- Standardy na utrzymanie porzdku i czystości
- Wizualizacja poruszania się – wykres spagetti
Moduł 3: Standardy i praca standaryzowana
- Gdzie standardy si przydają, a gdzie nie?
- Jak tworzyć standardy- narzędzia standardów: lekcje jednopunktowe, czeklisty, instrukcje
- Wdrażanie zmian – jak osłabiać siły hamujące
- Ćwiczenie tworzenia standardów
Moduł 4: TWI (Training Within Industry) – wdrażanie standardu
- Specyfika uczenia ludzi dorosłych
- APP- arkusz podziału pracy
- TWI- 4 kroki
- Utrzymanie standardu i jego zmiany
Moduł 5: Problem solving – rozwiązywanie problemów produkcyjnych
- Definiowanie problemu
- Zbieranie i analiza danych: Pareto, 5w2h, diagram ishikawy
- Matryca wysiłek/rezultat
- Ocena rezultatów
Moduł 6: Jakość – VSM, TPM i ciągłe doskonalenie w perspektywie klienta
- Straty i autonomous maintenance jako jedno z rozwiązań
- VSM- one piece flow oraz przepyw informacji
- PDCA i inne – ciągłe doskonalenie w praktyce
INNE SZKOLENIA W AKADEMII ZESPOŁU
SZKOLENIE
Przywództwo sytuacyjne
Symulacja biznesowa „Gorączka złota”- dzięki doświadczeniu w pracy w dynamicznie zmiennym środowisku widoczna jest efektywność stylów…
SZKOLENIE
TTT (Train The Trainers)
Podczas pierwszego dnia szkolenia uczestnicy poznają i zrozumieją specyfikę uczenia się dorosłych. Przez całe szkolenie uczestnicy będą pracować z…