Analiza potencjału sprzedaży

Uczestnicy uświadomią sobie, jaką realną wartość dają swoim klientom jako handlowcy, oraz jak ich produkty wypadają na tle konkurencji.

Istotnym elementem szkolenia będzie odpowiedź na pytanie, kim jest idealny klient, i czym się charakteryzuje. Podczas pracy warsztatowej uczestnicy wspólnie z trenerami wypracują też profil idealnego klienta, co pozwoli im opuścić szkolenie z gotowym portretem najbardziej pożądanych klientów. Następnie popracują nad świadomością własnej przewagi konkurencyjnej i wartości, jaką oferują klientowi. Na koniec zajmą się również tematem opieki posprzedażowej oraz budowania wewnątrz organizacji klienta „murów”, które utrudnią konkurencyjnym organizacjom przejęcie kontrahenta.

Wiedza

  • macierz BCG
  • przewaga konkurencyjna
  • kryteria wyboru klienta – profil klienta idealnego
  • świadomość wartości oferowanej klientowi
  • kontraktowanie klienta (budowanie murów dla konkurencji)

Rezultaty

  • uczestnicy potrafią zidentyfikować idealnego klienta,
  • uczestnicy umieją określić kryteria wyboru klientów,
  • uczestnicy mają ujednoliconą wiedzę na temat portfela produktów,
  • uczestnicy znają własne przewagi konkurencyjne.

Metody szkoleniowe

W tym szkoleniu uczestnicy doświadczą głównie pracy zespołowej, podczas której wspólnie wypracują odpowiedzi i rozwiązania studiów przypadków.

INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE

Budowanie długotrwałych relacji z klientem

Podczas tego szkolenia uczestnicy doświadczą procesu budowania relacji biznesowej między dostawcą a klientem. Całodzienne szkolenie jest oparte o grę…

5
SZKOLENIE

Zarządzanie portfelem klientów

Uczestnicy rozpoczną szkolenie od konfrontacji i ujednolicenia ich celów jako handlowców z celami ich organizacji. Pomoże im w tym gra…

5
SZKOLENIE

Cykl życia klienta a relacje

Podczas tego szkolenia uczestnicy prześledzą cały proces pracy z klientem. Przeanalizują pomysły na jego zdobycie, etap stałej współpracy i opieki…

5