Zarządzanie portfelem klientów
Uczestnicy rozpoczną szkolenie od konfrontacji i ujednolicenia ich celów jako handlowców z celami ich organizacji. Pomoże im w tym gra szkoleniowa Lejek Sprzedaży.
Dzięki grze uświadomią sobie, jak ważne są odpowiednie działania na portfelu klientów i monitorowanie swojego lejka. Dowiedzą się, jak mieć stały dopływ okazji sprzedażowych, które zapewnią realizację okresowych celów. Każdy uczestnik stworzy swój lejek sprzedaży i wypracuje indywidualny plan działań dostosowanych do poszczególnych etapów procesu sprzedaży w jego biznesie. Dalej uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie, kiedy warto pozyskiwać nowych klientów, a kiedy należy zacieśniać współpracę ze stałymi. Na koniec szkolenia nauczą się wykorzystywać model SMART, który pomoże im w realizacji globalnych i pojedynczych celów sprzedażowych.
Wiedza
- teoria lejka sprzedaży
- hunting i farming
- analiza portfela klientów
- wyznaczanie celów w sprzedaży
- model SMART
Rezultaty
- uczestnicy ujednolicają strategiczne cele firmy ze swoimi celami jako handlowców,
- uczestnicy są świadomi konieczności ciągłej i aktywnej pracy na portfelu klientów,
- uczestnicy znają praktyki pracy z własnym lejkiem sprzedaży,
- uczestnicy są świadomi znaczenia ustalenia realnych celów pracy z klientami.
INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE
Budowanie długotrwałych relacji z klientem
Podczas tego szkolenia uczestnicy doświadczą procesu budowania relacji biznesowej między dostawcą a klientem. Całodzienne szkolenie jest oparte o grę…
SZKOLENIE
Wywieranie wpływu w kontakcie z klientem
Uczestnicy dowiedzą się, po co w ogóle kontaktują się z klientem i przeanalizują konkretne sytuacje sprzedażowe oraz ich cele. Sprawdzą…