Systemowe rozumienie organizacji
Efektywna współpraca między działami to spore wyzwanie. Każdy dział ma własną specyfikę, priorytety, cele, zawsze zbyt mało czasu i zbyt dużo pracy. Z perspektywy pojedynczego działu pozostałe często po prostu utrudniają mu pracę. Bardzo trudno oderwać się od takiego myślenia i zrozumieć, że sprzeczność celów to często iluzja.
Jak doprowadzić do sytuacji, w której działania różnych departamentów w firmie będą się nawzajem wspierać?
Najważniejszym elementem szkolenia, które będzie stanowiło jego centralną oś i główny katalizator doświadczeń dla uczestników, będzie symulacja działania firmy produkującej roboty, rozgrywana na komputerach. Uczestnicy zostaną oddelegowani do odrębnych działów, posiadających własne zadania i KPI. Po przejściu interaktywnego tutorialu, w którym poznają zasady funkcjonowania aplikacji i własnego działu, uczestnicy wspólnie podejmą wyzwanie ustawienia procesów w firmie tak, by osiągnąć jej rentowność i uzyskać jak najlepszy wynik w limitowanym czasie. Symulacja będzie wymagać od uczestników zaangażowania różnorodnych kompetencji – analitycznych, interpersonalnych i zarządczych.
Wiedza
- Świadomość biznesowa
- Orientacja na wynik firmy
- Całościowe widzenie organizacji
- Współpraca międzydziałowa
- Silosy organizacyjne – przeciwdziałanie
- Myślenie analityczne i systemowe
- Analiza zasobów i ich odpowiednie wykorzystanie
- Rozwiązywanie problemów
- Zespołowe podejmowanie decyzji
Czas trwania: 8-16 godzin
Dla kogo:
- Menedżerowie wszystkich szczebli zarządzania i liderzy zespołów
Metody:
- Warsztaty realizowane stacjonarnie
- Komputerowa gra szkoleniowa
- Praca w małych grupach
- Prezentacje multimedialne
- Dyskusje moderowane
Rezultaty
- Uczestnicy otrzymają przestrzeń na refleksję na temat funkcjonowania firmy, jej celów, relacji między interesami jednostek (pracowników lub działów), klientów i całej organizacji.
- Uczestnicy uświadomią sobie potrzebę rozumienia szerszego sensu własnych działań
- („big picture”), wykazywania inicjatywy oraz brania odpowiedzialności za wynik.
- Uczestnicy rozwiną umiejętność myślenia analitycznego, systemowego, poszukiwania rozwiązań i podejmowania decyzji.
- Uczestnicy podniosą świadomość własnej roli w inicjowaniu kontaktu i rozwoju współpracy w zespole.
- Uczestnicy zrozumieją, jak ważne jest uświadamianie pracowników, że ich działania wpływają zarówno na pracę innych jednostek organizacyjnych jak i ostatecznie na wynik całej firmy.
- Uczestnicy zauważą, że część błędów we współpracy międzydziałowej wynika z braku wiedzy na temat priorytetów innych działów.
- Uczestnicy rozwiną umiejętność komunikowania własnych potrzeb i rozpoznawania potrzeb innych komórek w sieci zależności wewnątrzorganizacyjnych.
- Uczestnicy podniosą świadomość znaczenia efektywnej komunikacji i dzielenia się wiedzą w organizacji.
INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE
Rozwiązywanie konfliktów
Dzięki temu szkoleniu z grą Czarna Inez uczestnicy uświadomią sobie następstwa podejmowanych działań, sytuację konfliktu interesów oraz wypracują…
SZKOLENIE
Zarządzanie przez cele
W trakcie tego szkolenia, które rozpocznie się grą Gorączka Złota, uczestnicy skonfrontują się z własną skutecznością w ustalaniu strategii,…