Rozmowy o jakości
Projekt oparty o warsztat strategiczny i szkolenia na temat jkości – od identyfikacji istniejących przekonań i oczekiwań rynkowych do określenia przyszłych oczekiwań i sposobów realizacji należytej jakości. Szkolenie pokaże jak ważne jest budowanie jakości poprzez właściwe przywództwo w organizacji na każdym jej szczeblu.
Warsztat strategiczny – cele i ich konsekwencje
Warsztat rozpocznie się identyfikacji aktualnego stanu w obszarze zachowań jakościowych zarówno pracowników liniowych jak i przełożonych. Zdefiniowane i zakontraktowane zostaną zachowania do wzmocnienia oraz te które naley wygaszać. Jednocześnie uczestnicy zidentyfikują bliskie i dalekie konsekwencje związane z tą zmianą, tak aby w pełni świadomie móc ją komunikować i wspierać.
W ramach oceny aktualnego pola sił zmiany (metoda Kurta Lewina) uczestnicy określą siły hamujące w organizacji oraz te które wspieraj zmianę. Jednocześnie wypracują działania jakimi są w stanie minimalizowa siły hamujące i w sposób weryfikowalny zakontraktuj się na ich osłabianie. Zostaną one zderzone z dobrymi praktykami przywództwa najwyższego menedżmentu w zmianie tak, aby każdy z uczestnikó był w stanie określić konkretny action plan swoich zobowiązań.
Cele
- Identyfikacja aktualnej sytuacji w obszarze jakości
- Wypracowanie oczekiwanych zachowań
- Uświadomienie konsekwencji biznesowych i organizacyjnych oczekiwanych zachowań
- Identyfikacja aktualnych hamulców wdrożenia zmiany w obszarze jakościowym
- Zakontraktowanie się na osobiste działania osłabiajace hamulce zmiany
- Zbudowanie koalicji przywódczej w obszarze zmiany jakościowej
Zagadnienia
- Problem- jak jest/jak powinno być
- Oczekiwane zachowania
- Konsekwencje bliskie i dalekie tych działań (co się stanie, co się nie stanie)
- Siły hamujące i popychające do zmiany
- Przywództwo wyższego menegmentu w zmianie
Rozmowy o jakości – przywództwo w obszarze jakości
Na początku warsztatu rozegramy grę szkoleniową Licho nie śpi. W jej trakcie uczestnicy zmierzą sie z dylematami kosztów jakości i pozornego przetargu czasu na jakość oraz na produkcję. Doświadczą konsekwencji podejmowanych przez siebie decyzji dla własnej produktywności i rentowności. Po zakończeniu omówienia zidentyfikują własne „licha”- zachowania ryzykowne z obszaru jakości. Będą one podstawą do dalszych działań.
Uczestnicy zrozumiej podstawy psychologii budowania nawyków. Naucza się wygaszania nawyków poprzez działania w obszarze potencjalnych nagród oraz wskazówek. Przećwiczymy z nimi prowadzenie toolbox talk (minutek) w obszarze jakości oraz wypracujemy listę potencjalnych metod wygaszenia „nagród” za ignorowanie jakości.
Przedstawimy podstawy uczenia się dorosych poprzez Cykl Kolba, tak aby uczestnicy byli w stanie przeprowadzić refleksję i zakontraktowa plan działań na przyszłość z osobami, które popełniły błędy jakościowe.
Ostatnia część warsztatu będzie poświęcona ćwiczeniu wdrażania nawyków jakościowej pracy, wskazanych na warsztacie strategicznym jako oczekiwane zachowania.
Cele
- Uświadomienie konsekwencji prymatu produkcji nad jakością
- Zidentyfikowanie i uświadomienie niebezpiecznych zachowań w obszarze jakości
- Zrozumienie mechanizmów pętli nawyku
- Poznanie metod wygaszania i wzmacniania pętli nawyków
- Poznanie i przećwiczenie zasad prowadzenia krótkich rozmów o jakości (toolbox talk)
- Poznanie i przećwiczenie metod uczenia pracowników w obszarze jakości przy użyciu cyklu Kolba
- Wdrażanie nawyków określonych przez wyższe kierownictwo w trakcie warsztatu strategicznego
Zagadnienia
- Gra Licho nie śpi
- Zachowania ryzykowne (obszar jakości)
- Identyfikacja negatywnych pętli nawyków
- Toolbox talk- obszar jakości
- Uczenie dorosłych- cykl Kolba
- Wyrabianie prawidłowych nawyków jakościowych
INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE
Różnice Indywidualne
Uczestnicy zrozumieją, z jak różnymi osobami na co dzień pracują; że to na nich spoczywa odpowiedzialność za dostosowanie sposobu komunikacji z…
SZKOLENIE
Budowanie autorytetu
Podczas szkolenia uczestnicy poznają nasz autorski model budowania autorytetu w codziennej pracy z zespołem. Pomoże im w tym gra szkoleniowa…