Trening asertywności
Podczas szkolenia uczestnicy poznają warunki asertywnego dbania o właściwe relacje z otoczeniem, jak tworzyć relacje opate na obopulnych korzyściach (win-win), jak chronić swoje granice i odważnie mówić nie.Jak rozpoznawać swoje preferencje w relacjach i jak reagować na nieuzasadnioną krytykę i manipulację.
Warsztat 1
Podczas pierwszego warsztatu uczestnicy dowiedzą się, czym tak naprawdę jest asertywność oraz rozprawią się z obiegowymi opiniami i teoriami na jej temat. Uświadomią sobie znaczenie stanowienia oraz obrony własnych granic z jednoczesnym dbaniem o interes drugiej strony i korzyści z poszukiwania rozwiązań w rodzaju win – win. Nauczą się asertywnie odmawiać, okazując szacunek i zrozumienie dla potrzeb własnych oraz innych ludzi, dzięki czemu będą mogli budować zdrowsze relacje z innymi oraz unikną pułapki poczucia winy czy wyrzutów sumienia.
Cele:
- Podniesienie świadomości, czym jest asertywność i jak ją stosować
- Rozwój umiejętności asertywnego komunikowania się z klientami i współpracownikami, by budować partnerskie relacje oparte na wzajemnym szacunku i zrozumieniu
- Poznanie i przećwiczenie podstawowych modeli asertywnej komunikacji
Zagadnienia:
- ABC asertywności
- Relacja ja – ty jako relacja partnerska
- Relacja win – win
- Egzekwowanie własnych praw i szanowanie praw innych
- Asertywna autoprezentacja – otwarte wyrażanie swoich uczuć, opinii i potrzeb
- Asertywna odmowa
- Diagnoza osobistego stylu komunikacyjnego
- Granice w relacji
Warsztat 2
Drugie spotkanie umożliwi uczestnikom konfrontację z różnego rodzaju sytuacjami komunikacyjnymi i postawami nieasertywnymi spotykanymi w pracy i poza nią. Poznają proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z presją otoczenia, by nawet w trudnych sytuacjach zadbać o własne potrzeby, bez uciekania się do uległości, agresji czy manipulacji. Uczestnicy wypracują indywidualny sposób reagowania zarówno na słuszną, jak i niezasłużoną krytykę. Zostaną również wyposażeni w techniki reagowania na manipulację, atak oraz zachowania bierno-agresywne ze strony współpracowników lub klientów.
Cele:
- Rozwój umiejętności reagowania na zachowania manipulacyjne, agresywne oraz bierne
- Trening asertywnego reagowania na pochwałę i krytykę
- Trening podstawowych zachowań asertywnych (odmawianie, stanowienie i obrona własnych granic oraz wyrażanie próśb)
Zagadnienia:
- Przeszkody utrudniające podjęcie asertywnego działania
- Rodzaje zachowań asertywnych: odmawianie, stanowienie i obrona własnych granic oraz wyrażanie próśb
- Reagowanie na pochwałę i krytykę
- Reagowanie na manipulację, agresywną krytykę i atak
- Reagowanie na trudne sytuacje
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE
Radzenie sobie ze stresem
Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…
SZKOLENIE
Komunikacja interpersonalna
Uczestnicy przekonają się, jak ustalenie wspólnego kodu komunikacyjnego lub precyzja komunikatu wpływają na skuteczność komunikacji. Uświadomią to…