Komunikacja interpersonalna
Uczestnicy przekonają się, jak ustalenie wspólnego kodu komunikacyjnego lub precyzja komunikatu wpływają na skuteczność komunikacji. Uświadomią to sobie podczas rozgrywki w grze szkoleniowej Masz Wiadomość.
Współpracując z osobami o różnych preferowanych wzorcach zachowań, doświadczą różnic w skuteczności tych samych praktyk komunikacyjnych. Zrozumieją również, kiedy wystarczy komunikować się mailowo, a kiedy warto spotkać się osobiście. Przekonają się, że elementem skutecznego spotkania jest również dobre przygotowanie się do niego. Doświadczą konsekwencji dobrych i złych praktyk komunikacyjnych, co stanie się punktem wyjścia do pracy nad codzienną komunikacją w organizacji. Na koniec przeniosą zdobytą wiedzę na swoje realia zawodowe i wypracują zasady komunikacji dotyczące rozmów telefonicznych, pisania e-maili oraz spotkań.
Wiedza
- proces komunikacji
- ustalenie kodu komunikacji
- aktywne słuchanie
- dialog wewnętrzny
- kanały komunikacji – e-mail, telefon, spotkanie.
- parafraza, klaryfikacje
- zadawanie pytań
- reakcja na krytykę
Rezultaty
- uczestnicy wiedzą, jak przebiega proces komunikacji,
- uczestnicy potrafią dobrać odpowiedni kanał komunikacji do celu komunikatu,
- uczestnicy stosują najlepsze praktyki dotyczące różnych kanałów komunikacji (e-maila, telefonu, spotkania),
- uczestnicy wypracowują indywidualne instrukcje komunikacyjne,
- uczestnicy wiedzą, jak reagować na krytykę.
INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE
Radzenie sobie ze stresem
Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…
SZKOLENIE
Wywieranie wpływu
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność wywierania wpływu na innych. Poznają szereg technik komunikacyjnych, pozwalających im na przekonywanie…