Komunikacja interpersonalna

Uczestnicy przekonają się, jak ustalenie wspólnego kodu komunikacyjnego lub precyzja komunikatu wpływają na skuteczność komunikacji. Uświadomią to sobie podczas rozgrywki w grze szkoleniowej Masz Wiadomość.

Współpracując z osobami o różnych preferowanych wzorcach zachowań, doświadczą różnic w skuteczności tych samych praktyk komunikacyjnych. Zrozumieją również, kiedy wystarczy komunikować się mailowo, a kiedy warto spotkać się osobiście. Przekonają się, że elementem skutecznego spotkania jest również dobre przygotowanie się do niego. Doświadczą konsekwencji dobrych i złych praktyk komunikacyjnych, co stanie się punktem wyjścia do pracy nad codzienną komunikacją w organizacji. Na koniec przeniosą zdobytą wiedzę na swoje realia zawodowe i wypracują zasady komunikacji dotyczące rozmów telefonicznych, pisania e-maili oraz spotkań.

Wiedza

  • proces komunikacji
  • ustalenie kodu komunikacji
  • aktywne słuchanie
  • dialog wewnętrzny
  • kanały komunikacji – e-mail, telefon, spotkanie.
  • parafraza, klaryfikacje
  • zadawanie pytań
  • reakcja na krytykę

Rezultaty

  • uczestnicy wiedzą, jak przebiega proces komunikacji,
  • uczestnicy potrafią dobrać odpowiedni kanał komunikacji do celu komunikatu,
  • uczestnicy stosują najlepsze praktyki dotyczące różnych kanałów komunikacji (e-maila, telefonu, spotkania),
  • uczestnicy wypracowują indywidualne instrukcje komunikacyjne,
  • uczestnicy wiedzą, jak reagować na krytykę.

GRA: Masz Wiadomość

By codzienna komunikacja nie była udręką, lecz pomagała w pracy… Grając w Masz Wiadomość, uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak usprawnić codzienną wymianę informacji, także tę e-mailową….

INNE SZKOLENIA W AKADEMII EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
SZKOLENIE

Radzenie sobie ze stresem

Uczestnicy poznają metodę racjonalnej terapii zachowań. Zajmą się m.in. takimi zagadnieniami jak biologiczne i psychologiczne mechanizmy powstawania stresu…

5
SZKOLENIE

Wywieranie wpływu

Dzięki temu szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność wywierania wpływu na innych. Poznają szereg technik komunikacyjnych, pozwalających im na przekonywanie…

5
SZKOLENIE

Skuteczna informacja zwrotna

Podczas tego szkolenia uczestnicy zadadzą sobie pytanie, co muszą zrobić, żeby feedback był prostszy i nieobciążający emocjonalnie. Odpowiedź na to pytanie…

5