Zarządzanie strategiczne
Podczas tego szkolenia uczestnicy nauczą się, jak analizować dostępne dane, dostrzegać możliwości oraz wykorzystywać je w długowalowej strategii. Dowiedzą się także, jak podejmować decyzje biznesowe oraz poznają modele wspierające myślenie strategiczne.
Moduł 1 – 4 godziny
Cele:
- Dostarczenie uczestnikom doświadczenia związanego z podejmowaniem decyzji strategicznych.
- Otwarcie tematu pod dyskusję o klasycznej koncepcji strategii konkurencji wg. M. Portera.
- Promowanie postaw dotyczących konsekwentnego realizowania swojej strategii i optymalizowania działań na poziomie taktycznym.
Zagadnienia:
- Gra szkoleniowa Prawa Konkurencji
- Zarządzanie strategiczne
- Podstawowe strategie firmy wg koncepcji M. Portera
- Przewidywanie zachowań rynku i konkurencji
Podczas pierwszej części szkolenia uczestnicy wezmą udział w grze szkoleniowej Prawa Konkurencji. Wcielając się w przedsiębiorców prowadzących własny hotel, wystawią na próbę swoje umiejętności zarządzania strategicznego.
Konieczność analizowania dostępnych danych, obserwacji działań innych uczestników rozgrywki i podejmowania decyzji będą kluczowe dla maksymalizacji wyniku biznesowego ich firmy. Dostrzeganie pojawiających się możliwości oraz planowanie ich długofalowego wykorzystania pomoże zrozumieć uczestnikom szkolenia, na czym polega różnica w podejmowaniu działań reaktywnych i tych wynikających z przemyślanej strategii.
Moduł 2 – 4 godziny
Cele:
- Poznanie modeli wspierających myślenie strategiczne: PROACT, V-Y-J.
- Rozwój umiejętności analizy sytuacji i podejmowania optymalnych decyzji.
- Trening dostrzegania związków i myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Przećwiczenie podejmowania decyzji w oparciu o model PrOACT.
Zagadnienia:
- Podejmowanie decyzji biznesowych
- Model decyzyjny Vrooma-Yettona-Jago
- Model PrOACT Hammonda, Keeney’ego, Raiffa
W trakcie drugiej części szkolenia uczestnicy przejdą praktyczny trening stosowania wybranych narzędzi wspierających zarządzanie strategiczne.
W oparciu o model Vrooma-Yettona-Jago, określający standardy włączania współpracowników do procesu decyzyjnego, uczestnicy doświadczą tego, jak jakość decyzji i jej akceptacja przez innych pracowników staje się miernikiem skuteczności. Obszar ten zostanie powiązany ze współpracą międzydziałową i pozwoli stworzyć mapy interesariuszy i powiązań dla kluczowych decyzji.
Metoda PrOACT pozwoli docenić przewagę myślenia perspektywą długofalową oraz konieczność uwzględniania wpływu innych procesów w firmie.
INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE
Budowanie autorytetu
Podczas szkolenia uczestnicy poznają nasz autorski model budowania autorytetu w codziennej pracy z zespołem. Pomoże im w tym gra szkoleniowa…
SZKOLENIE
Skuteczna informacja zwrotna
Podczas tego szkolenia uczestnicy będą mieli okazję stanąć przed wyzwaniami dotyczącymi sensu i sposobu udzielania informacji zwrotnej. Zagrają także w grę…