Style i techniki przywódcze
To szkolenie uświadomi uczestnikom ich rolę jako liderów oraz wskaże różnorodność działań rozwojowych, jakie mają do dyspozycji.
W pierwszy dzień szkolenia zostaną zaproszeni do rozgrywki w grze Rozwój w Biały Dzień. Gra pokaże im, jak zarządzać zespołem, aby osiągnąć krótko- oraz długofalowy sukces, zadbać
o rozwój pracowników i jednoczesną realizację celów zespołu. Po rozgrywce uczestnicy wezmą udział w dyskusji, która pomoże im dostrzec i wskazać użyteczność narzędzi i metod rozwojowych dostępnych w ich organizacjach. W drugi dzień szkolenia uczestnicy poznają uniwersalny model przywództwa oparty o macierz chce-potrafi. W tym celu zapoznają się z teorią kompetencji i luki kompetencyjnej i na ich podstawie określą kluczowe kompetencje dla pracy ich zespołów. Nauczą się umiejętności świadomego dobierania właściwego stylu przywódczego. Na koniec praktycznie przećwiczą wiadomości zdobyte w ciągu dwóch dni szkolenia.
Wiedza
- pozorny przetarg- rozwój vs realizacja celów
- teoria kompetencji
- macierz chce/potrafi
- luka kompetencyjna
- regresja i jej powody
- 4 style przywódcze
Rezultaty
- uczestnicy znają etapy rozwoju pracownika w wymaganych kompetencjach i są świadomi wpływu stylu zarządzania na ich efektywność.
- uczestnicy diagnozują etapy rozwoju pracownika i dopasowują do nich styl zarządzania.
- uczestnicy rozwijają elastyczność stosowania różnych stylów przywódczych.
- uczestnicy znają model decyzyjności i świadomie stosują go w zależności od etapu rozwoju pracownika i ich umiejętności przywódczych.
- uczestnicy znają narzędzia menedżera skuteczne na poszczególnych etapach rozwoju pracownika.
INNE SZKOLENIA W AKADEMII MENEDŻERA
SZKOLENIE
Różnice Indywidualne
Uczestnicy zrozumieją, z jak różnymi osobami na co dzień pracują; że to na nich spoczywa odpowiedzialność za dostosowanie sposobu komunikacji z…
SZKOLENIE
Budowanie autorytetu
Podczas szkolenia uczestnicy poznają nasz autorski model budowania autorytetu w codziennej pracy z zespołem. Pomoże im w tym gra szkoleniowa…